En norsk succeshistorie
Fra bilvask i Oslo til landsdækkende kæde.
Quick Car Fix er en norsk succeshistorie.
Allerede som 16-årig begyndte Pål Mørk at vaske biler hos en Lada-forhandler i Bjølsen, et bydelsområde i Oslo. Dette var begyndelsen på en lang karriere inden for bilindustrien, bogstaveligt talt fra bunden. Mørk havde i årenes løb opbygget et bredt netværk inden for bilindustrien, både hjemme og i udlandet, hvilket gav ham en position til selv at kunne se og analysere behovene i branchen.
I 2009 blev SkadeVekk etableret. Samtidig kom Kristian Bekken med i teamet, som ligesom Mørk havde tilbragt næsten hele sit professionelle liv i bilbranchen. Formålet var tydeligt. De skulle udfylde et stort hul på et marked, hvor der manglede en specialist inden for bilkosmetik.
Før SkadeVekk blev etableret, var der ingen, der fokuserede bredt på mindre kosmetiske skader som en separat niche. Markedet bestod af aktører, der tilbød dyre og tidskrævende løsninger, som ikke var særligt veltilpasset til mindre skader. Dette på trods af at bilsalget i Norge er relativt stort og i vækst, og at de fleste bilejere i Nordeuropa ønsker en flot og velholdt bil.
SkadeVekks tjenester omfattede tidligt alle bilmærker, hvilket gjorde, at virksomheden også havde mulighed for at udvikle en meget stor kundebase. Samarbejdsaftaler blev indgået med en række af landets førende aktører inden for bilindustrien. Virksomheden voksede hurtigt, og SkadeVekk har i flere år været et gazellefirma i priserne for Dagens Næringsliv.
I 2016 blev Quick Car Fix lanceret. Nu flyttes værkstederne ud til kundens nærmiljø og til centrale knudepunkter som indkøbscentre, parkeringspladser og lufthavne. Quick Car Fix skal være der, hvor kunden er.
Siden starten har virksomhedens udvikling været baseret på langsigtethed og engagement. Omfattende testning og udvikling af vores egne produkter samt gode samarbejdsaftaler på leverandørsiden gør det muligt at udføre hurtige og kvalitetsikrede reparationer til en lav pris. Samtidig er udviklingen af nye værktøjer og arbejdsstationer vigtig.
Ud over etableringen af en landsdækkende organisation i Norge foregår der også en international ekspansion. Nye samarbejdspartnere tilknyttes nu virksomheden gennem blandt andet et franchise-koncept.